otehran
تبلیغات
  • صفحه نخست
  • اخبار استان تهران
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • سلامت
  • مسکن
  • گردشگری استان تهران
  • حوادث استان تهران
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه نخست
  • اخبار استان تهران
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • سلامت
  • مسکن
  • گردشگری استان تهران
  • حوادث استان تهران
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
otehran
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خانه سایر اخبار ویژه

کیفیت در دستور کار سایپا

استان تهران توسط استان تهران
6 آبان 1402
در سایر اخبار ویژه
0
کیفیت در دستور کار سایپا
189
اشتراک گذاری
1.5k
بازدیدها
Share on FacebookShare on Twitter

سایپا بر پاکسازی بازار از قطعات یدکی تقلبی تاکید دارد و کیفیت در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش اوتهران به نقل از پول نیوز، بازار رقابت جدی و داغ است و هر کس تولیدی با کیفیت بیشتر و قیمت مناسب‌تر عرضه کند، رضایت بیشتری جلب می‌کند و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص می‌دهد. یکی از مهمترین بخش‌های تولیدی کشور، صنعت خودروسازی است که نقش اساسی در اقتصاد دارد. گردش مالی، اشتغالزایی، خودکفایی، جلوگیری از ارزبری و بسیاری محسنات دیگر در صنعت خودروسازی خودنمایی می‌کند.

خبرهای مرتبط

قوانین اشخاص حقوقی در ایران

قوانین اشخاص حقوقی در ایران

16 فروردین 1404
کتاب صلح  از پدر صلح ایران

کتاب صلح از پدر صلح ایران

11 فروردین 1404

مشکلات نیازمند بررسی

اگرچه صنعت خودروسازی کشور توانسته روی پای خود بایستد، اما مانند هر صنعت دیگر، چالش‌ها و مشکلات بسیاری دارد که نیازمند بررسی، شناسایی مشکلات، ارایه راهکار و رفع چالشهاست. روندی که صنعت خودروسازی کشور دارد رو به جلوست، اما قرار نیست مغرور شویم، چالش‌ها را نادیده بگیریم و برای رفع مشکلات تلاش نکنیم.

چالش خدمات پس از فروش

بی شک سایپا نقش بزرگی در تولید خودرو کشور دارد، به نوعی که از نظر تعداد و قیمت، سایپا یکه تاز بازار خودرو شده است. اما خدمات پس از فروش همواره به یکی از چالش‌های صنعت خودرو تبدیل شده است. با نگاهی به روند تولید بزرگترین خودروساز‌های جهان، متوجه می‌شویم که هر خودرویی پس از تولید با اشکال رو به رو می‌شود و حتی شاهد بوده ایم که بسیاری از خودروسازان بزرگ جهان بدلیل مشکلات اساسی در تولید، ناچار به جمع آوری یک مدل خودرو از بازار شده اند. بنابر این بوجود آمدن چالش یا مشکل در تولید، امری اجتناب ناپذیر است که با برنامه ریزی و اقدامات درست، می‌توان هر چالشی را مدیریت کرد.

بحران قطعات تقلبی

بسیاری از تولیدکنندگان گرفتار قطعات اصلی و تقلبی هستند. بدلیل ضعف نظارت در بازار، با کوهی از لوازم یدکی تقلبی رو به رو هستیم، قطعاتی که به صورت زیرپله‌ای تولید یا با کمترین کیفیت به چین سفارش داده می‌شود تا سود عده‌ای فرصت طلب را تامین کند و در نهایت به زیان مصرف کنندگان تمام شود. اما مشکل اینجاست که نظارت درست و برخورد شدیدی با متقلبان صورت نمی‌گیرد و همین امر باعث شده لوازم یدکی تقلبی بازار را به چالش بکشد.

تلاش برای پاکسازی بازار

مدیریت سایپا نسبت به چالش‌های بازار بی تفاوت نبوده و سعی کرده آن‌ها را مدیریت کند، به نوعی که مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اعلام اینکه در ۲۱ ماه گذشته با برنامه‌ریزی اصولی و دقیق سعی شده بازار از وجود قطعات تقلبی که با نام سایپا عرضه می‌شود، تا حد زیادی پاکسازی شود گفت: تلاش شده مردم به قطعاتی که اصالت دارد، دسترسی داشته باشند. محمدعلی تیموری با یادآوری اینکه در گذشته در بازار یکصد هزار میلیارد تومانی قطعات یدکی، شرکت سایپایدک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان خدمات به نمایندگی‌ها می‌داد گفت: از این عدد هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان گارانتی (به دلیل رایگان بودن) و تنها ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت غیرگارانتی کسب درآمد داشت.

هزینه سنگین گارانتی

واقعیت این است که خدمات پس از فروش به عنوان یک امتیاز به مصرف کنندگان ارایه می‌شود، اما هزینه سنگینی بر دوش تولیدکننده است که در لیست هزینه‌های خودروسازی‌ها دیده نمی‌شود. در این رابطه مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه در سه ماه ابتدایی۱۴۰۰ به ازای هر خودرو، سه میلیون تومان هزینه گارانتی پرداخت می‌شد گفت: در مدت مشابه ۱۴۰۱ این عدد به دو میلیون تومان و در سال جاری به یک میلیون تومان رسیده در حالی که با وجود افزایش نرخ دستمزد و قطعات، هزینه گارانتی محصولات سایپا، یک سوم شده است.

استقبال از نمایندگی

واقعیت انکار ناپذیر گران بودن قیمت لوازم یدکی و هزینه تعمیرکار، خریداران کالا‌ها را همواره آزار داده و می‌دهد، اما به نظر می‌رسد سایپا برای این نگرانی نیز چاره اندیشی کرده و در این رابطه تیموری گفت: سال‌ها نگاه مردم اینگونه بود که قیمت قطعات یدکی و خدمات در نمایندگی خودروسازان گران است، به همین جهت ترجیح می‌دادند که خدمات مورد نیاز خود را به غیر از نمایندگی‌ها تامین کنند،، اما وجود قطعات تقلبی و فرهنگ‌سازی که صورت گرفت، سبب شد تا مردم برای دریافت قطعات و خدمات بیش از گذشته به نمایندگی‌های رسمی خودروسازان مراجعه داشته باشند.

اهمیت فرهنگسازی

در بسیاری از موارد مردم از خدمات مناسب بهره نمی‌گیرند، زیرا شناختی ندارند، این امر نشان می‌دهد که فرهنگسازی و اطلاع رسانی مناسبی شکل نگرفته است. به همین دلیل مدیرعامل سایپا با بیان اینکه شرکت سایپایدک با تمرکز بر بازار قطعات یدکی، توانسته به جایگاه واقعی خود در بازار قطعات یدکی دست یابد گفت: فرهنگ‌سازی نقش مهمی در حذف قطعات غیر ایمن دارد. تیموری با بیان اینکه سایپا در مبارزه با تولید و توزیع قطعات یدکی تقلبی کار جهادی انجام داده افزود: طی ۲۱ ماه گذشته، بر افزایش کیفیت خدمات پس از فروش، خروج قطعات یدکی تقلبی و تشدید بازرسی‌ها متمرکز شدیم و نتیجه آن، افزایش سهم سایپایدک از بازار قطعات یدکی شد.

خرید از نمایندگی‌ها

مردم برای خرید قطعات در فروشگاه‌ها سرگردان می‌شوند. اینکه از کدام فروشگاه بخریم، نکته مهمی است. همین امر باعث می‌شود تا برخی تعمیرکاران به تبلیغ یک برند خاص بپردازند. تعمیرکاران تاکید می‌کنند اگر فلان مارک را بخرید خوب است یا اگر این مارک نباشد، تعمیر را تضمین نمی‌کنیم. اما مدیرعامل سایپا تکلیف مشتریان را روشن و با اشاره به رویکرد دولت در زمینه مبارزه با قطعات تقلبی و حمایت‌های وزارت صمت گفت: توصیه ما به مردم این است که حتما برای خرید قطعات یدکی به عاملیت‌ها و نمایندگی‌های مجاز سایپا مراجعه کنند و برای تشخیص اصالت قطعه، بارکد روی جعبه را به شماره ۵۰۰۰۲۹۵۶ ارسال کنند تا از اصل بودن قطعه خریداری شده مطمئن شوند. تیموری با تاکید بر اینکه سودجویان بازار قطعات یدکی تقلبی، ارزشی برای جان و مال مردم قائل نیستند و تهدیدی برای ایمنی خودرو‌ها به شمار می‌روند، افزود: برای افزایش کیفیت خدمات و تولیدات در گروه سایپا کار ریشه‌ای و بنیادین انجام شده تا رضایت حداکثری مشتریان فراهم شود.

برچسب: خدمات پس از فروشخودروسازیسایپاقطعات یدکی تقلبیکورش شرفشاهی
اشتراک گذاری76توییت47

مطالبمرتبط

قوانین اشخاص حقوقی در ایران

قوانین اشخاص حقوقی در ایران

توسط استان تهران
16 فروردین 1404
0

اشخاص حقوقی در ایران؛ بازیگران مستقل یا گروگان بوروکراسی؟ به گزارش اقتصادگران، میلاد آقامحمدی،  وکیل پایه یک دادگستریِ کانون های...

کتاب صلح  از پدر صلح ایران

کتاب صلح از پدر صلح ایران

توسط استان تهران
11 فروردین 1404
0

چاپ کتاب صلح یعنی: احترام قانون بهداشت و دوست داشتن مولف و گردآورنده استاد ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران و...

عمان سرزمین فرصت ها و سرمایه گذاری ها

عمان سرزمین فرصت ها و سرمایه گذاری ها

توسط استان تهران
21 بهمن 1403
0

به گزارش خبرنگار ما, عمان سرزمین فرصت ها و سرمایه گذاری ها, به میزبانی بنیاد توسعه مدیریت, در تاریخ سوم...

جولان دادن آقا زاده ها در دانشگاه  آزاد خمینی شهر

جولان دادن آقا زاده ها در دانشگاه آزاد خمینی شهر

توسط استان تهران
13 آبان 1403
0

این اتفاق از زمانی که، یک مباحثه بین این افراد و دانشجویان دیگر رخ داد و شروع به تهدید به...

اطلس شرکت حصار بزرگترین تولید کننده سیستم‌های حفاظتی و امنیتی در کشور

اطلس شرکت حصار بزرگترین تولید کننده سیستم‌های حفاظتی و امنیتی در کشور

توسط استان تهران
5 آبان 1403
0

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی (ایپاس) با حضور ۲۲۲ شرکت داخلی و خارجی در مصلای...

بیشتر بخوانید
  • روند
  • دیدگاه ها
  • آخرین
همسایه؛ سوغاتی ایران برای جهان

همسایه؛ سوغاتی ایران برای جهان

7 آذر 1402
تقویت آگاهی و ایجاد ذهنیت؛ هدف اجلاس سراسری نشان عالی مدیریت

تقویت آگاهی و ایجاد ذهنیت؛ هدف اجلاس سراسری نشان عالی مدیریت

22 آذر 1402
کنفرانس کریدور شمال به جنوب مسیری به سوی اقتصادی پویا

کنفرانس کریدور شمال به جنوب مسیری به سوی اقتصادی پویا

6 آبان 1402
یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

6 آبان 1402
منطقه حفاظت شده ورجین تهران

منطقه حفاظت شده ورجین تهران

0
سرزمین افسانه ها برج میلاد تهران

سرزمین افسانه ها برج میلاد تهران

0
پرونده ۲ جسد مثله‌شده در تهران “سریالی” نیست

پرونده ۲ جسد مثله‌شده در تهران “سریالی” نیست

0
جمع‌آوری حدود ۱۶ هزار تن نخاله ساختمانی در تهران

جمع‌آوری حدود ۱۶ هزار تن نخاله ساختمانی در تهران

0
انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

16 اردیبهشت 1404
کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

31 فروردین 1404
چشم‌انداز تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و روسیه تا سال ۲۰۲۹

چشم‌انداز تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و روسیه تا سال ۲۰۲۹

30 فروردین 1404
تحلیل علمی و تخصصی زبان بدن کارآفرینان برتر جهان

تحلیل علمی و تخصصی زبان بدن کارآفرینان برتر جهان

29 فروردین 1404

خبرگزاری ما خود را متعهد به رعایت میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری‌ها می‌داند.

خبرهای محبوب

سایر اخبار ویژه

اعتماد شرکت ملی مس به علی‌آبادیان در اوج

24 دی 1402

خبرهای اخیر

رنگارنگ

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

16 اردیبهشت 1404

 طراحی و اجرا توسط: آریان وب

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه نخست
  • اخبار استان تهران
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • سلامت
  • مسکن
  • گردشگری استان تهران
  • حوادث استان تهران

© 2018 JNews by Jegtheme.