otehran
تبلیغات
  • صفحه نخست
  • اخبار استان تهران
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • سلامت
  • مسکن
  • گردشگری استان تهران
  • حوادث استان تهران
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه نخست
  • اخبار استان تهران
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • سلامت
  • مسکن
  • گردشگری استان تهران
  • حوادث استان تهران
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
otehran
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خانه سایر اخبار ویژه

بیمه آسیا بدنبال تحول آفرینی با بیمه‌های خرد

استان تهران توسط استان تهران
28 آبان 1402
در سایر اخبار ویژه
0
بیمه آسیا بدنبال تحول آفرینی با بیمه‌های خرد
189
اشتراک گذاری
1.5k
بازدیدها
Share on FacebookShare on Twitter

سیاستگذاری بیمه آسیا در توجه به بیمه های خرد می‌تواند مردم را نسبت به صنعت بیمه امیدوار کند.

به گزارش اوتهران به نقل از پول نیوز، برای آنکه یک مجموعه با موفقیت رو به رو شود، به برنامه ریزی نیاز دارد و برای داشتن برنامه، به مدیریتی نیاز است که چالش‌ها را بررسی کند، ظرفیت‌ها را در نظر بگیرد و بر اساس چالش‌ها و ظرفیت ها، برای آینده برنامه ارایه دهد. مهمتر آنکه برنامه‌ها قابلیت اجرایی داشته باشد و تیمی هماهنگی نسبت به اجرای آن برنامه اقدام کند.

خبرهای مرتبط

دکتر مهدی افسری به سمت مشاور عالی سازمان متخصصین و مدیران ایران منصوب شد.

دکتر مهدی افسری به سمت مشاور عالی سازمان متخصصین و مدیران ایران منصوب شد.

28 اردیبهشت 1404
قوانین اشخاص حقوقی در ایران

قوانین اشخاص حقوقی در ایران

16 فروردین 1404

رونمایی از شعار بادین

بیمه آسیا یکی از بنگاه‌های بزرگ اقتصادی است که در عرصه بیمه صاحب نظر است و جایگاه بالایی در این عرصه دارد، اما این جایگاه بسادگی بدست نیامده و در نتیجه سال‌ها برنامه ریزی، تجربه و عملکرد مثبت صورت گرفته است. اکنون نیز که مسعود بادین مدیریت بیمه آسیا را بر عهده دارد، برنامه‌های اجرایی قابل قبولی ارایه کرده که نتیجه آن در رونق این شرکت را شاهد هستیم. اما مدیرعامل شرکت بیمه آسیا از سیاستگذاری خود در این شرکت پرده برداشته و اعلام کرده: اولین شعارم در شرکت بیمه آسیا فروش بیمه نامه‌های خرد در صنعت بیمه بوده و تا امروز نیز همین شعار را دنبال می‌کنم.

اهمیت بیمه خرد

برای آنکه بدانیم شعار بادین تا چه اندازه اهمیت دارد و انتخاب این شعار تا چه اندازه هوشمندانه بوده، لازم است درک درستی از بیمه خرد داشته باشیم. بیمه خرد مفهوم به نسبت جدیدی است که باعث می‌شود اشخاص آسیب‌پذیر (دهک‌های پایین درآمدی) بتوانند ریسک‌های مختلفی را که در زندگی با آن مواجه هستند، مدیریت کنند.

جامعه هدف

برای آنکه بتوان از یک برنامه یا سیاستگذاری بیشترین بهره را گرفت، باید جامعه هدفی برای آن تعریف کرد و هرچقدر این جامعه هدف بزرگ و تاثیرگذارتر باشد، موفقیت در آن برنامه بیشتر خواهد بود. بیمه خرد بزرگترین جامعه را هدف گرفته به نوعی که بیشتر مشتریان بیمه‌های خرد، در سطوح پایین درآمدی قرار دارند و توان خرید بیمه‌های معمول و عادی را ندارند. برای مثال در کشور هند بیش از ۸۰ درصد مشتریان بیمه‌های خرد، خانوار‌های پر جمعیت (بیش از چهار نفر) هستند که به کشاورزی مشغول هستند و درآمد کمی دارند و به طور معمول یک فرد از اعضای خانواده بیمه نامه را برای تحت پوشش قرار دادن همه اعضا (در بیمه درمان و عمر) خریداری می‌کند. نکته مهم شرایط نامساعد زندگی خریداران بیمه‌های خرد است به نوعی که از نظر بیمه‌گری ریسک بالاتری را در مقایسه با میانگین ریسک جامعه به علت شرایط نامساعد بهداشتی، آموزشی و درآمدی دارند و این ویژگی‌های خاص بر نحوه ارزیابی ریسک و فروش تاثیر می‌گذارند.

نگاه مهربان بیمه خرد

بیمه خرد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به دلیل تاثیرگذاری گسترده‌ای که دارد، بیشتر مورد استقبال قرار گرفته، به نوعی که در این نوع بیمه با توجه به نیاز بیمه‌گذاران و خطراتی که با آن‌ها مواجه هستند، پوشش‌های مختلفی وجود دارد. برای مثال با توجه به مناطق مختلف جغرافیایی، ریسک‌های حوادث طبیعی نظیر سیل، توفان، خشکسالی یا زلزله تحث پوشش قرار می‌گیرند. به طور کلی پوشش‌های بیمه‌ای بیمه‌های خرد شامل هزینه‌های درمانی و بهداشتی، خطر فوت و از کار افتادگی بر اثر حادثه، خطر فوت یا بیمار‌ی‌های خطرناک نظیر مالاریا و ایدز، از دست دادن درآمد بر اثر پیری و کهولت سن، از دست دادن درآمد بر اثر خشکسالی، سیل، توفان، زلزله یا سایر حوداث طبیعی و از دست دادن دارایی (خانه، زمین و…) بر اثر توفان، سیل، زلزله یا سایر حوادث طبیعی می‌شود.

فرهنگسازی با بیمه‌های خرد

جامعه هدف بیمه خرد، خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فردی، چون پایین بودن سطح سواد، آگاهی نداشتن از مزایای بیمه، درآمد اندک و دسترسی محدود‌تر به امکانات ارتباطی و رسانه‌ای دارد، به همین جهت روش‌های بازاریابی و استفاده از سیستم توزیع و فروش ویژه‌ای را می‌طلبد که با فروش سایر بیمه‌نامه‌ها متفاوت است. این نوع بیمه نامه‌ها در بیشتر موارد از طریق عقد قرارداد گروهی با یک سازمان غیر‌دولتی (NGO) که نقش واسطه را ایفا می‌کند، به فروش می‌رسد. در‌این حالت موسسه یا سازمان یاد شده به عنوان واسطه حق بیمه‌ها را از طریق اعضای خود جمع‌آوری و به حساب شرکت بیمه واریز می‌کند و در فرآیند پرداخت خسارت نیز اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

حمایت دولت از بیمه‌های خرد

به طور کلی شرکت‌های بیمه بازرگانی بیمه‌های خرد را عرضه می‌کنند و این نوع بیمه‌ها متفاوت از خدمات تامین اجتماعی یا سایر بیمه‌های دولتی است. اگر چه دولت به صورت مستقیم وارد عرضه این نوع خدمات نمی‌شود، اما چگونگی عرضه و سطح پوشش ریسک تا حدود زیادی تحت تاثیر خدمات و حمایت‌های دولت قرار می‌گیرد. در مجموع دولت‌ها از طریق سیاست گذاری کلان اقتصادی و عرضه خدمات حمایتی نظیر تامین اجتماعی بر دامنه فعالیت این نوع بیمه‌ها تاثیر می‌گذارند، اما ماهیت خاص‌این نوع بیمه‌ها و بیمه‌گذاران که به علت پایین بودن سطح سواد و عدم آگاهی از قوانین و مقررات قادر به دفاع از حقوق خود نیستند، نقش دولت را به عنوان ناظر و حافظ منافع بیمه گذاران (این نقش در کشور ما بر عهده بیمه مرکزی ایران قرار دارد) بسیار مهم می‌سازد بنابراین برای موفقیت در طراحی و عرضه چنین پوشش‌های بیمه‌ای در کشور لازم است که اصول نظارتی دقیقی تدوین شده و به دقت به مرحله اجرا درآیند.

استقبال در صورت آگاهی

با توجه به ظرفیت‌های قابل توجهی که بیمه‌های خرد دارد، انتظار می‌رود با استقبال قابل توجهی رو به رو شود، اما مشاهده می‌کنیم که هنوز مورد اقبال جدی قرار نگرفته و چنانچه بیمه آسیا بتواند بیمه‌های خرد را در بین مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه اجرایی کند، نگاه مردم به بیمه متحول خواهد شد و صنعت بیمه نیز به عنوان منبعی درآمدزا و تاثیرگذار در مدیریت چالش‌های مردم نقش آفرینی خواهد کرد.

برچسب: بیمه آسیابیمه های خرددهک هایی پایین درآمدیریسککورش شرفشاهی
اشتراک گذاری76توییت47

مطالبمرتبط

دکتر مهدی افسری به سمت مشاور عالی سازمان متخصصین و مدیران ایران منصوب شد.

دکتر مهدی افسری به سمت مشاور عالی سازمان متخصصین و مدیران ایران منصوب شد.

توسط استان تهران
28 اردیبهشت 1404
0

دکتر ایمان مصدری ریاست سازمان متخصصین و مدیران ایران در حکمی دکتر مهدی افسری را به سمت مشاور عالی سازمان...

قوانین اشخاص حقوقی در ایران

قوانین اشخاص حقوقی در ایران

توسط استان تهران
16 فروردین 1404
0

اشخاص حقوقی در ایران؛ بازیگران مستقل یا گروگان بوروکراسی؟ به گزارش اقتصادگران، میلاد آقامحمدی،  وکیل پایه یک دادگستریِ کانون های...

کتاب صلح  از پدر صلح ایران

کتاب صلح از پدر صلح ایران

توسط استان تهران
11 فروردین 1404
0

چاپ کتاب صلح یعنی: احترام قانون بهداشت و دوست داشتن مولف و گردآورنده استاد ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران و...

عمان سرزمین فرصت ها و سرمایه گذاری ها

عمان سرزمین فرصت ها و سرمایه گذاری ها

توسط استان تهران
21 بهمن 1403
0

به گزارش خبرنگار ما, عمان سرزمین فرصت ها و سرمایه گذاری ها, به میزبانی بنیاد توسعه مدیریت, در تاریخ سوم...

جولان دادن آقا زاده ها در دانشگاه  آزاد خمینی شهر

جولان دادن آقا زاده ها در دانشگاه آزاد خمینی شهر

توسط استان تهران
13 آبان 1403
0

این اتفاق از زمانی که، یک مباحثه بین این افراد و دانشجویان دیگر رخ داد و شروع به تهدید به...

بیشتر بخوانید
  • روند
  • دیدگاه ها
  • آخرین
همسایه؛ سوغاتی ایران برای جهان

همسایه؛ سوغاتی ایران برای جهان

7 آذر 1402
تقویت آگاهی و ایجاد ذهنیت؛ هدف اجلاس سراسری نشان عالی مدیریت

تقویت آگاهی و ایجاد ذهنیت؛ هدف اجلاس سراسری نشان عالی مدیریت

22 آذر 1402
کنفرانس کریدور شمال به جنوب مسیری به سوی اقتصادی پویا

کنفرانس کریدور شمال به جنوب مسیری به سوی اقتصادی پویا

28 آبان 1402
یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

28 آبان 1402
منطقه حفاظت شده ورجین تهران

منطقه حفاظت شده ورجین تهران

0
سرزمین افسانه ها برج میلاد تهران

سرزمین افسانه ها برج میلاد تهران

0
پرونده ۲ جسد مثله‌شده در تهران “سریالی” نیست

پرونده ۲ جسد مثله‌شده در تهران “سریالی” نیست

0
جمع‌آوری حدود ۱۶ هزار تن نخاله ساختمانی در تهران

جمع‌آوری حدود ۱۶ هزار تن نخاله ساختمانی در تهران

0
هیپ هاپ فقط موسیقی نیست، زبان یک نسل است.

هیپ هاپ فقط موسیقی نیست، زبان یک نسل است.

28 اردیبهشت 1404
دکتر مهدی افسری به سمت مشاور عالی سازمان متخصصین و مدیران ایران منصوب شد.

دکتر مهدی افسری به سمت مشاور عالی سازمان متخصصین و مدیران ایران منصوب شد.

28 اردیبهشت 1404
کتاب”یاران مختار”منتشر شد

کتاب”یاران مختار”منتشر شد

21 اردیبهشت 1404
بنیان دانش پژوهان آب شیرین کن های حرارتی و غشایی می سازد

بنیان دانش پژوهان آب شیرین کن های حرارتی و غشایی می سازد

19 اردیبهشت 1404

خبرگزاری ما خود را متعهد به رعایت میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری‌ها می‌داند.

خبرهای محبوب

سایر اخبار ویژه

افزایش 25409 میلیارد تومانی سود خالص فولاد مبارکه اصفهان در شش ماهه اول 1402 نسبت به دوره مشابه پارسال

26 آذر 1402

خبرهای اخیر

رنگارنگ

هیپ هاپ فقط موسیقی نیست، زبان یک نسل است.

28 اردیبهشت 1404

 طراحی و اجرا توسط: آریان وب

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه نخست
  • اخبار استان تهران
  • فرهنگی و هنری
  • ورزشی
  • سلامت
  • مسکن
  • گردشگری استان تهران
  • حوادث استان تهران

© 2018 JNews by Jegtheme.